Tryb rywalizacji
- STARCIE DRUŻYN – tryb dla wielu graczy, w którym dwie drużyny po pięciu graczy starają się zdobyć 50 fragów, czy też „killów” (zabić przeciwnika) w czasie krótszym niż 20 min.
- KAŻDY NA KAŻDEGO – tryb dla 8 graczy, każdy jest sam i wygrywa gracz, który pierwszy zdobędzie 15 zabójstw.
- CEL DRUŻYNOWY – dwie drużyny rywalizują o wygranie 3 rund. W każdej rundzie generowane jest inne zadanie: Wojna o terytoria, Król wzgórza, 5 zabójstw graczy naznaczonych, Starcie drużyn do 10 zabić.
- STARCIE TRZECH DRUŻYN – trzy zespoły po dwóch graczy walczy o zdobycie 20 zabójstw.
- GRABIEŻ – twoja drużyna wciela się w łowców skarbów, lecz na drodze staje drużyna przeciwna, która za wszelką cenę stara się zdobyć skarb. W trybie tym gracz wraz ze swoją drużyną musi zdobyć skarb (złoty artefakt) i przynieść go do swojej bazy. Gra się do 5 zdobyć („przyłożeń”) w czasie krótszym niż 20 min.
- HARDCORE – dwie drużyny po pięciu graczy starają się zdobyć 50 zabójstw w czasie krótszym niż 20 min, lecz w tym trybie wyłączone są kopy medalowe i dopalacze oraz trudniej zabić przeciwnika.
Mapy podstawowe

Yemen
Jemen to mapa zwierająca sporo ciasnych uliczek, linę po której można zjechać i dwie wieże idealne dla snajperów.

Pas Startowy
Mapa z dynamiczną początkową sekwencją – pościg samolotu transportowego przez konwój. Po jakimś czasie rozpoczynamy właściwą rozgrywkę na mapie.

Chateau
Chateau to zamek we Francji – lokacja znana z trybu dla pojedynczego gracza z Uncharted 3. Po jakimś czasie zawala się strop podłogi w budynku.

Syria
Wielopoziomowa mapa, która jest ogromnym fortem otoczonym murami. Raj dla snajperów.

Londyńskie metro
Mapa z dynamiczną początkową sekwencją – gracze walczą w dwóch pędzących pociągach w metrze. Po pewnym czasie dojeżdzają do stacji i wtedy następuje właściwa rozgrywka

Pustynna wioska
Mapa została osadzona w opuszczonej i zrujnowanej osadzie na pustyni. W czasie meczu często widoczność utrudnia krótka burza piaskowa.

Miasto z mosiądzu
Mapa z dynamiczną początkową sekwencją – gracze walczą w dwóch pędzących pociągach w metrze. Po pewnym czasie dojeżdzają do stacji i wtedy następuje właściwa rozgrywka

Stopione ruiny
Mapa z U2, ale tym razem obszar jest ognisty i wulkaniczny – zamiast zalanych terenów.

Zakład
Zakład do mapa znana z U2, teraz jest zamarznięta, pokryta śniegiem i lodem.

Wieżowiec
Mapa znana z U2, zmieniono porę dnia na noc, dodano linkę po której można zjechać.

Museum
Museum to mapa z U2, wzoruje się na lokacji museum w Istanbule z Among Thieves, zmieniono porę dnia na dzień.
Mapy dodatkowe (DLC)

Sanktuarium
Sanktuarium to zmieniona mapa The Sanctuary z Uncharted 2, śnieg zastąpiła trawa, zmieniono porę dnia na noc. Mapa z Flashback Map Pack #1.

Jaskinia
Jaskinia to zmieniona mapa The Cave z Uncharted 2, jest teraz pokryta bujną roślinnością. Mapa z Flashback Map Pack #1.

Fort
Mapa bazuje na forcie z Uncharted: Drake’s Fortune, dodano efekt deszczu oraz mgłę. Mapa z Flashback Map Pack #1.

Zaginione miasto
Zaginione miasto to zmieniona mapa The Lost City z Uncharted 2, obecnie jest pokryta śniegiem i lodem. Mapa z Flashback Map Pack #1.

Plac
Plac to zmieniona mapa The Plaza z Uncharted 2, zmieniono porę dnia na dzień, dodano nowe efekty świetlne. Mapa z Flashback Map Pack #2.

Świątynia
Świątynia to zmieniona mapa The Temple z Uncharted 2, zmieniono porę dnia na noc. Mapa z Flashback Map Pack #2.

Wioska
Wioska to zmieniona mapa The Village z Uncharted 2, zmieniono porę dnia na dzień, zmieniono aurę na słoneczną. Mapa z Flashback Map Pack #2.

Wrak pociągu
Wrak pociągu to zmieniona mapa The Train Wreck z Uncharted 2, zamiast śniegu jest teraz piasek. Mapa z Flashback Map Pack #2.

Cmentarz
Graveyard to mapa, która inspirowana jest cmentarzyskiem statków z kampanii U3. Można pływać w niektórych miejscach mapy, ale trzeba uważać na rekina i na łódź patrolową.

Stara dzielnica
Old Quarter to mapa nocna inspirowana miastem Yemen. Istnieją dwie liny po których można zjechać oraz basen z wodą w którym można pływać.

Zaginione miasto
Oasis to mapa w obozie na pustyni Rub’ al Khali. Co jakieś czas samolot transportowy zrzuca Silne bronie np. M32-Hammer.

Ulice Londynu
London Streets jest to mapa która wzoruje się na początkowej lokacji w Londynie w kampanii U3. Co jakiś czas opancerzony van strzela do graczy.
Funkcje

Podzielony ekran – lokalny split-screen dla dwóch graczy. Obaj gracze mogą logować się ze swoim PSN ID i walczyć na własny rachunek.
Zagrywki – funkcja zostaje aktywowana, gdy jedna z drużyn przegrywa dużą ilością punktów. Da to możliwość zespołowi przehrywającemu, aby mógł nadrobić straty.
Overtime – gdy drużyny pod koniec meczu remisują, przedłuża to rozgrywkę. Wygrywa ta drużyna, która będzie miała przewagę dwóch lub więcej zabić w doliczonym czasie gry.
Sudden Death – gdy Overtime nie pomoże, wtedy następuje likwidacja przeciwników.
Nagrody w skrzyniach – niektóre nagrody będą na mapach rozmieszczone jako pieniądze lub skarby.
Misje – to swego rodzaju zadania, które się kupuje za określoną gotówkę i trzeba wykonać daną czynność – np. w ciągu 30 min. zabić 20 wrogów.
Dopalacze – w nowej odsłonie będą zmiany w stosunku do dopalaczy w Uncharted 2. Ich wpływ na mecz się zmieni. Im częściej będzie się korzystało z boosterów, tym bardziej będzie to wpływało na rangę.
Kopy medalowe – po pewnej liczbie zdobytych medali, będzie możliwość np. wybrania innej broni lub wybranie innego punktu odrodzenia na mapie.
Nowe umiejętności – Sprint oraz bardziej rozbudowana walka wręcz, np. będziemy mogli atakować graczy podczas zwisu na krawędzi i podczas wspinaczki po drabinach.
Kustomizacja – w Uncharted 3 jest możliwość edytowania własnej postaci (inne ubrania, dodatki itp.) oraz edytor emblematów (wstawianie warstw, komponowanie własnego znaku wg. dostępnych dekoracji).
Opcje społecznościowe – podczas rozgrywek w multi jest możliwość robienia zrzutów ekranu i udostępniania ich przez Facebook’a, który jest zintegrowany z grą. Celem Naughty Dog jest komunikacja graczy z przyjaciółmi i ze znajomymi z PSN korzystając właśnie z Facebook’a. Można rozmawiać na Facebook’u z ludźmi, z którymi aktualnie gramy lub graliśmy. Ma to zapewnić odpowiednią integrację.
Tryb kinowy – dobrze znany „Cinema mode” z Uncharted 2 powraca. Jest znacznie poprawiony, z dodaniem nowych funkcji. Mecze są teraz zapisywane na dysku PS3. Filmy można od razu wysłać na YouTube, a najlepsze nagrania użytkowników pojawiają się w Uncharted TV – opcji dostępnej z poziomu menu.
Kopy medalowe
RPG!!!
Opis: dostajesz RPG
Czas trwania: natychmiast
Medali aby użyć: 10
Dostępny od: 1 level’u
Pędziwatr
Opis: przez chwilę biegniesz duzo szybciej
Czas trwania: 20 sekund
Medali aby użyć: 7
Dostępny od: 1 level’u
Materiały wybuchowe
Opis: dostajesz dwa granaty
Czas trwania: natychmiast
Medali aby użyć: 7
Dostępny od: 1 level’u
Bomba dymna
Opis: znikasz w chmurze dymu
Czas trwania: natychmiast
Medali aby użyć: 7
Dostępny od: 6 level’u
Milicjant
Opis: dostajesz cały magazynek, nie musisz przez chwilę przeładowywać
Czas trwania: 30 sekund
Medali aby użyć: 7
Dostępny od: 9 level’u
Przeklęty bożek
Opis: rzuć bożka, który wypuszcza chmurę gazu nakładającą klątwę na każdego, kto w nią wejdzie
Czas trwania: natychmiast
Medali aby użyć: 7
Dostępny od: 12 level’u
Szybki wybuch
Opis: dostajesz granat, przez chwilę twoje granaty wybuchają po uderzeniu w cel
Czas trwania: 15 sekund
Medali aby użyć: 10
Dostępny od: 15 level’u
Wypłata
Opis: przez chwilę podwajasz zarobki
Czas trwania: 30 sekund
Medali aby użyć: 4
Dostępny od: 19 level’u
Snajper
Opis: otrzymujesz karabin snajperski
Czas trwania: natychmiast
Medali aby użyć: 10
Dostępny od: 23 level’u
Zakłócenia
Opis: okliczni przeciwnicy nie widzą szczałek graczy
Czas trwania: 30 sekund
Medali aby użyć: 7
Dostępny od: 27 level’u
Bomba dywanowa
Opis: rzucasz trzy granaty na raz
Czas trwania: natychmiast
Medali aby użyć: 7
Dostępny od: 35 level’u
Mam cię
Opis: przez chwilę pokazuje położenie wszystkich przeciwników
Czas trwania: 30 sekund
Cena: 123 500$
Medali aby użyć: 9
Dostępny od: 35 level’u
Bomba kasetowa
Opis: jeden granat wybucha rozdzielając się na kilka
Czas trwania: natychmiast
Cena: 134 000$
Medali aby użyć: 10
Dostępny od: 43 level’u
Młotkowy
Opis: dostajesz M-32 Hammer
Czas trwania: natychmiast
Cena: ?
Medali aby użyć: 12
Dostępny od: 47 level’u
Niszczyciel
Opis: powiększasz szybkość ruchu, lecz zyskujesz niemal zupełną odporność na kule i granaty
Czas trwania: 15 sekund
Cena: ?
Medali aby użyć: 14
Dostępny od: 51 level’u
Megamomba
Opis: dostajesz granat o wielkiej mocy
Czas trwania: natychmiast
Cena: ?
Medali aby użyć: 14
Dostępny od: 55 level’u
Przemykacz
Opis: zamiana w rój pająków
Czas trwania: 20 sekund
Cena: ?
Medali aby użyć: 15
Dostępny od: 60 level’u
Dopalacze
System dopalaczy zmienił się nieco od systemu w Uncharted 2: Among Thieves. Tym razem dopalacze mają wpływ na rosnącą rangę gracza. Dla każdego dopalacza są do zdobycia trzy poziomy, które odblokowuje się zdobywając odpowiednie medale za zabicia.
Chodź tu
level 1 – widzisz wroga, który cię zabił, jeśli jest blisko ciebie – dopóki nie umrze.
level 2 – odległosć z której widzisz wroga jest zwiększona
level 3 – Odległość jest znacznie zwiększona
Jak ulepszyć – zdobądź o 15 więcej medali „Zemsta”
Wytrzymałość
level 1 – skraca czas odpoczynku po biegu
level 2 – wydłuża czas trwania biegu
level 3 – znacznie skraca czas odpoczynku po biegu
Jak ulepszyć – zdobądź 5 lub więcej medali „Niedzielny spacerek”
Tryb bestii
level 1- trochę szybszy ruch gdy niesiesz ciężki przedmiot
level 2 – szybszy ruch
level 3 – znacznie szybszy ruch
Jak ulepszyć – zdobądź o 12 więcej medali „Łup”
Daj popatrzeć
level 1 – po co najmniej dwóch zgonach bez zabójstw widzisz wszystkich przeciwników przez krótki czas
level 2 – wydłużony czas w których widisz przeciwników
level 3 – znacznie wydłuzony czas
Jak ulepszyć – zdobądź o 15 więcej medali „Mściciel”
…ciąg dalszy wkrótce