Tryby gier drużynowych
- Starcie Drużyn – „Strzelaj wrogom w twarz” – tryb dla wielu graczy, w którym dwie drużyny po pięciu graczy stają na przeciw siebie, udowadniając swoją wyższość. Standardowe starcie polega na zdobyciu 50 fragów, czy też „killów” (zabić przeciwnika) w czasie krótszym niż 20 min. W tym trybie najważniejsze są umiejętności, refleks i zdobyte doświadczenie. Tu już twój rywal nie jest tak ograniczony jak przeciwnik komputerowy. Tutaj człowiek staje naprzeciw innego człowieka, który sprytem i zwinnością będzie starał się zrobić wszystko, aby cię dorwać. Tryb dla ludzi o mocnych nerwach.
- Likwidacja – „Zlikwiduj drużynę przeciwną” – tryb bardzo podobny do Starcia Drużyn z kilkoma różnicami. W Likwidacji standardowo gra się do trzech wygranych rund (1 runda = 3 min) i gracz, który zostanie zabity, nie odradza się w tej samej rundzie. Bardzo przydatny jest Headset (zestaw słuchawkowy) ułatwiający komunikacje między graczami – gdy jeden z twoich kompanów straci życie, może podpowiadać on innym kompanom, gdzie znajduje się przeciwnik.
- Grabież – „Walcz o skarb” – twoja drużyna wciela się w łowców skarbów, lecz na drodze staje drużyna przeciwna, która za wszelką cenę stara się zdobyć skarb i wykorzystać go do swoich niecnych celów. W trybie tym gracz wraz ze swoją drużyna musi zdobyć skarb (złoty artefakt) i przynieść go do swojej bazy. Gra się do 5 zdobyć („przyłożeń”) w czasie krótszym niż 20 min. Popularne jest też sarkastyczne sformułowanie „Pro Grabież”, gdzie gracze korzystając z tego, iż przeciwnik skupia całą swoją uwagę na skarbie, polują na przeciwnika nabijając sobie „killi”. Jest to dość egoistyczne podejście do tej rozgrywki, ale nie zmienia to faktu, że to tylko gra.
- Wojna o Terytoria – „Utrzymaj jak najwięcej stref” – tryb, który polega na zdobyciu 3 stref zanim zrobi to przeciwnik. Trudność polega na tym, iż ciężko upilnować trzech odległych od siebie miejsc. Limit punktów, jaki trzeba osiągnąć to 250 w czasie 20 min.
- Król Wzgórza – „Utrzymaj wzgórze” – tryb bardzo podobny do Wojna o terytorium z tą różnicą, że tutaj mamy tylko jedną strefę do zdobycia, którą trzeba utrzymać jak najdłużej. Strefa ta jest ruchoma i po jakimś czasie przenosi się w inne miejsce, co utrudnia dominację jednej drużyny. Limit punktów to 50 w czasie 20 min.
- Reakcja łańcuchowa – „Przejmuj strefy po kolei” – w tym trybie gracz wraz ze swoją drużyną ma za zadanie zdobywać po kolei strefy na planszy oznaczone numerami od 1 do 5. Drużyna przeciwna ma to samo zadanie, lecz w odwrotnej kolejności (od 5 do 1). W tym trybie łatwo zdobywać punkty, jeśli gracze się dogadają, by pilnować stref bez zabijania. Często się to przytrafia i podczas meczu można usłyszeć już słynne „No Kill, no Kill !!” i tylko od ciebie zależy, co zrobisz – czy będziesz siedział bezczynnie w swojej bazie obserwując, jak Ci punkty rosną, albo włączysz się do walki. Jedyny limit w tym trybie to limit czasowy 20 min, chyba że gracze zdobędą wszystkie strefy, dzięki czemu wygrywają rozgrywkę.
- Laboratorium – „Różne, eksperymentalne typy gier” – raz na jakiś czas Naughty Dog udostępnia tryby niedostępne na co dzień. Twórcy gry eksperymentują na graczach, aby ich produkcje były jak najlepszej jakości.
Tryby kooperacji
- Przetrwanie – „Przetrwaj fale żołnierzy” – w trybie tym gracz wraz z 2 kolegami (lub z losowo wybranymi graczami) musi przetrwać 10 fal (rund), w których komputerowe boty mają za zadanie zabić ciebie i twoich kompanów. Fale mają ograniczoną liczbę przeciwników, lecz w kolejnych rundach poziom trudności wzrasta, pojawiają się silniejsze i bardziej inteligentne postacie.
- Gorączka złota – „Wykradnij skarb żołnierzom” – tryb podobny do Przetrwania i Grabieży, z tą tylko różnicą, że gracze muszą stawić czoła botom, donosząc skarb we wskazane miejsce.
- Oblężenie – „Broń terenu przed żołnierzami ” – w trybie tym gracze muszą stawić czoła licznym falom botów, aby obronić strefę za wszelką cenę. Trybu tego nie ma w podstawowej wersji gry – jest dostępny jako dodatek.
- Tryb kooperacji – „Przetrwaj potyczkę razem z przyjaciółmi” – w trybie tym 3 graczy rozgrywa z góry przygotowane scenariusze, niektóre sceny z trybu „single player”.
- Machinima – „Tryb Machinima” – w tym trybie każdy gracz zaczyna bez broni. Skrada się on, aby zaskoczyć przeciwnika. Jest też możliwość dołączenia gracza do planszy, w której znajdują się wszystkie rodzaje broni oraz butle z gazem. Swobodnie można pobawić się na „planie filmowym”.
Mapy
Fort – akcja rozgrywa się w forcie, w którym znajduje się duże pole do ukrywania się oraz do atakowania przeciwników z dystansu. Mieszczą się tu też pod spodem piwnice oraz fontanna leżąca na środku, łącząca górę z dołem. Bardzo interesująca plansza, gdzie trzeba mieć „dobre oko” i oczywiście refleks. Mapa została wykorzystana z Uncharted: Drake’s Fortune. | |
Jaskinia lodowa – akcja dzieje się w jaskini, w której ukrytych jest kilka komnat oraz swego rodzaju ruiny. W strzelaniu przeszkadza słaba widoczność oraz wichura śnieżna. Przyda się tu dobra orientacja w terenie. | |
Muzeum – duża i rozbudowana mapa, w której akcja rozgrywa się w muzeum (jedna z misji w single player). Prezentuje się niezwykle efektownie i posiada wiele miejsc do ukrycia się. Jest to mapa z dodatku DLC. | |
Plac – akcja rozgrywa się w starym, zrujnowanym mieście. Znajduje się tu pare ciemnych pomieszczeń z możliwością ukrycia, duża powierzchnia do biegania, a także do wspinania się. | |
Rozbity pociąg – akcja dzieje się w miejscu, w którym Nathan ledwo uszedł z życiem (rozdział 15 – Train-Wrecked). Jest tu dużo śniegu, porozwalanych skrzyń oraz wagonów pociągu. W walce przeszkadza ciągła wichura oraz słaba widoczność. Niezwykle przydatny jest tutaj dobry wzrok. | |
Sanktuarium – mapa składa się z dwóch miejsc o lustrzanym odbiciu. Po obu stronach znajdują się takie same domki, w których rozpoczynamy rozgrywkę. Na środku mieści się mur oraz zadaszenie. Pod sanktuarium znajduje się coś w rodzaju jaskini. Poza samą planszą można zobaczyć ładne widoki. Cała mapa jest dostosowana do taktycznej gry, której nieodłącznym elementem jest ukrywanie się. | |
Shambhala – akcja przenosi się do mitycznej krainy. Są tu ruiny, mały wodospad, a także długie kanały. W czasie gry możesz poczuć klimat tajemniczego, zaginionego miasta. | |
Świątynia – mapa składająca się z trzech dużych sal, położonych kolejno jedna powyżej drugiej oraz kilku mniejszych komnat. Przemieszczając się po świątyni możesz wyczuć wieczystość i starość tego miejsca. Nie spotkasz tu mnichów, ale znajdziesz za to wspaniałe ołtarze. | |
Wioska – akcja rozgrywa się w wiosce, gdzie poznaliśmy Tenzina i Schäfera (rozdział 16 – Where Am I ?). Mapka doskonale oddaje klimat i zacofanie tego miejsca. Znajdują się tu stare chaty, które spełniają zarówno cele taktyczne jak i pozycyjne. | |
Wzniesienie – akcja dzieje się na dachach i najwyższych piętrach budynków w Nepalu. Mapa wyróżnia się tym, że akcja rozgrywa się na wysokościach. Niektóre budowle są zniszczone, a inne remontowane. W czasie gry możesz uczuć wrażenie, że naprawdę znajdujesz się w Nepalu. Jest to mapa z dodatku. | |
Zakład – mapa, w której znajduje się łódź podwodna oraz baza kontrolna. Jest to plansza z dodatku, która została wykorzystana z Uncharted: Drake’s Fortune. | |
Zalane ruiny – akcja rozgrywa się w ruinach świątyni. Cały czas pada deszcz, co utrudnia widoczność oraz sprawia, że słychać Cię, jak stąpasz po kałużach. Bardzo wszechstronna mapa, która jest dodatkową planszą wykorzystaną ponownie z Uncharted: Drake’s Fortune. | |
Nepal – Strefa wojenna – akcja dzieje się w Nepalu (rozdział 5 – Urban Warfare). Mapa jest dostępna tylko w Trybie kooperacji. |
Funkcje
Medale – w każdym trybie masz dostępne medale, które są do zdobycia za konkretne dokonania (np. Medal o nazwie „Pierwszy” – musisz zabić przeciwnika jako pierwszy). Medale wyświetlają się po zakończeniu meczu, są to bonusy dodające graczom punktów (wirtualnej kasy).
Tag – cztery litery, które będą się wyświetlać obok nicka gracza. Można wpisać kraj pochodzenia (np. PL), a także klan lub drużynę, do której należysz (np. K.G.).
Dopalacze – można wybrać 2 dopalacze, które zdobywasz, osiągając poziomy w grze i kupując za wirtualną gotówkę. Dopalacze pomagają, np. aby biegać szybciej ze skarbem (Skarbnik) lub dostawać więcej gotówki za wykonywane zadania (Kaucja).
Prowokacje – gdy pokona się przeciwnika, który np. ma dużo wyższy level, można „odtańczyć” taniec radości na jego zwłokach.
Wybór postaci – kupując dodatki jest naprawdę ogromny wybór skórek dla Bohaterów jak i Czarnych Charakterów.