? w grze pokierujemy trzema bohaterami - Michael, Trevor oraz Franklin;
? będzie można przełączać pomiędzy nimi podczas rozgrywki;
? każdy z bohaterów będzie posiadał indywidualną osobowość, motywacje oraz umiejętności, będą też posiadali oddzielne hobby, które będzie "przypisane" tylko do jednego z protagonistów i tylko nim będzie je można wykonywać;
? będziemy mogli dostosowywać wygląd i ubiór postaci, lecz zabraknie nam kustomizacji znanej z San Andreas;
? nie będzie "randkowania" z kobietami, ale za to każdy bohater będzie miał grupkę znajomych, z którymi będzie mógł się spotykać;
? auta będą miały kompletnie nową, lepszą fizykę niż ta z GTA IV, pojazdy w tej części zachowywały się trochę jak łódź, w GTA V ma się to zmienić, jazdę odczujemy trochę jak w grze wyścigowej, a samochody mają lepiej trzymać się podłoża;
? zmienić ma się również mechanizm strzelania oraz walki wręcz na taki, jakiego nie było jeszcze w żadnej części, co pozytywnie wpłynie na to, jak będziemy odbierać rozgrywkę;
? wybór pojazdów będzie bardzo duży - rowery, skutery, motory, quady, samochody, ciężarówki, samoloty, helikoptery, łódź podwodna;
? dostępna mapa będzie największą, jaką Rockstar do tej pory stworzył, z tego co wiadomo, ma być dosłownie ogromna, przejechanie przez nią samochodem ma zająć prawie 30 minut, pojawią się także kultowe miejsca, jak Góra Chiliad, baza wojskowa, pustynia czy region wzorowany na wybrzeżu ryftowym Salton Sea;
? pojawi się znane wszystkim Ammu-Nation, sklep z bronią, w którym zaopatrywaliśmy się w prawie każdej części GTA;
? pojawią się triatlony, skoki ze spadochronem, tenis, golf (pełna gra, nie tak jak w TBoGT), narty wodne, można będzie też uprawiać jogę;
? będzie gra w kręgle, klub komediowy i klub ze striptizem, kafejka internetowa, telewizja i więcej minigier niż w Red Dead Redemption
? w fabule pojawią się wątki branży filmów porno, legalizacji marihuany, osiedli strzeżonych czy bezdomnych ludzi,
? kontrast pomiędzy różnymi miejscami w świecie gry będzie bardzo wysoki;
? środowisko będzie bardzo zróżnicowane, za każdym rogiem będziemy spotykać inne "atrakcje", świat będzie żył własnym życiem;
? misje, w których głównym celem będzie napad, będą jednym z głównych elementów rozgrywki,
? w telewizji będziemy mogli oglądać różne programy, tak jak to było w GTA IV;
? pojawi się kilka "znanych twarzy" z GTA IV i EFLC;
? pomimo że nie dostaniemy możliwości kupowania domów, nadal będzie dużo rzeczy, w które będzie można zainwestować zarobione pieniądze;
? do dyspozycji będziemy mieli "nowoczesny telefon", czyli smartfona, który posłuży też jako mapa lub dostęp do Internetu,
? w świecie gry będziemy napotykać "ruchome" misje, np. jadący van z pieniędzmi można zaatakować i ukraść ładunek, jadąc przez pustynię na poboczu będą stali autostopowicze czy zepsute auto samotnie pozostawione;
? dystans rysowania obiektów będzie o kilka razy większy niż w poprzedniej odsłonie GTA;
? powróci multiplayer, ale nie wiadomo w jakiej formie (na pewno będzie można tworzyć ekipy (crew) wraz ze znajomymi poprzez Social Club lub importować istniejące z Max Payne 3);
? podczas podróżowania przez miasto spotkamy wiele specyficznych i rzucających się w oczy osób, np. mężczyzna przebrany za Jezusa, krzyczący na chodniku do ludzi;
? pojawią się lokacje podwodne, które będzie można eksplorować z pomocą sprzętu do nurkowania;
? ścieżka dźwiękowa będzie dynamiczna ? intensywność muzyki ma zmieniać się w zależności od toczących się na ekranie wydarzeń (w czasie strzelanin będzie mocniejsza);
? pojawi się możliwość pokazywania różnego rodzaju gestów przechodniom w świecie gry. Jak niełatwo się domyślić grupka agresywnych nastolatków zareaguje na znak "fuck off" inaczej, niż gospodynie domowe na zakupach;
? znacznie zwiększy się interaktywność świata - będzie można, np. podnieść kanister z benzyną, wylać ją na ziemię, tworząc ścieżkę prowadzącą do zaparkowanego samochodu, a następnie podpalić płyn;
? psy będą skakać za ogrodzeniem jeśli ktoś podejdzie zbyt blisko;
- misje poboczne jak taxi, pogotowie czy policja pojawią się z powrotem, ale w nieco innej wersji niż w poprzednich częściach
- Trevor jest wykwalifikowanym pilotem helikoptera, Franklin kierowcą i snajperem, a Michael jest wszechstronny
- Franklin szukając mentora, znalazł go w Michaelu podczas jednych z zadań
- Trevor jest inspiracją typowego gracza GTA, któremu zależy na spustoszeniu i śmierci
- różnorodne misje: "duże, małe spotkania; wybuchowe; spektakularne; sprawy rodzinne; inwazje; odzyskiwanie zakładników; grabieże i rozboje"
- znacznie ulepszony system ukrywania się, który będzie miał duży wpływ na rozgrywkę
- ekonomia to silny element w grze, gracz będzie mógł wydać majątek
- dynamiczna muzyka podczas misji (podobnie jak w L.A. Noire)
- pojawi się kooperacja, lecz nie będzie zawierać misji z fabuły
- w niektórych misjach przełączanie bohaterów odbywa się automatycznie
- istnieje wiele różnych zakończeń fabuły, zależnych od dokonanych wyborów
- fabuła główna zajmuje około 25 godzin, reszta będzie zależna od naszych wyborów w grze
- cała mapa jest otwarta od początku, z wyjątkiem niektórych chronionych obszarów
- pewna kwota pieniędzy będzie potrzebna żeby zacząć daną misję
- funkcjonuje ekosystem, który roi się od dzikich zwierząt
I kilka screenów (jest więcej)



